Ριζικά επιχειρεί να αλλάξει από σήμερα τον ελληνικό σιδηρόδρομο, το νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και πρόκειται να ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή. «Όχι απλώς γιατί θεσπίζεται ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας, αλλά γιατί αποτυπώνεται -θεσμικά πια- μια διαφορετική λογική: ότι ο σιδηρόδρομος δεν μπορεί να διοικείται όπως ένα κλασικό τμήμα του Δημοσίου», δηλώνουν πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Η εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου, ιδίως μετά τα Τέμπη του 2023, έχει χαραχθεί βαθιά στο συλλογικό υποσυνείδητο: ασάφεια ρόλων, ασυνεννοησία μεταξύ φορέων, έλλειψη ελέγχων, τεχνολογία που δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ. Ήταν η απόλυτη αποτυχία του κράτους σε ένα σύστημα που απαιτεί ακρίβεια, ευθύνη και συντονισμό». Από τον Μάρτιο, όταν ανέλαβε νέα πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ήταν εμφανές ότι δεν θα υπήρχε διαχείριση της κρίσης με όρους επικοινωνίας. Αντιθέτως, ξεκίνησε ένας κύκλος παρεμβάσεων με αυτοψίες, αιφνιδιαστικούς ελέγχους, διαβουλεύσεις με εργαζομένους και τεχνικούς, καθώς και εντατική συνεργασία με ευρωπαϊκούς φορείς. Το κυριότερο: άλλαξαν σε βάθος χρόνου […]
