Ο Ιερισσού Θεόκλητος για τo λειτουργικό και θεολογικό μήνυμα της Θείας Μεταμορφώσεως

Στις 5 και 6 του μηνός Αυγούστου η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά παγκοσμίως μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης. Στέκει προσκυνητικά προσευχομένη μπροστά από το μεγαλείο της Μεταμορφώσεως του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού που λίγο χρόνο προ του Πάθους Του, έλαβε χώρα ενώπιον των Μαθητών Του Πέτρου, Ιακώβου και Ιωάννου, με τη συμμετοχή βεβαίως των Προφητών Μωϋσέως και Ηλιού.

Συγκλονίζεται κάθε ψυχή σαν στέκεται μπροστά από αυτό το μεγαλείο του προς το εκούσιο Πάθος πορευομένου Κυρίου μας· και τούτο το βιώνει η Ορθοδοξία όχι μόνο ως λαμπρό γεγονός Θεοφανείας και ερμηνείας του προσώπου του Κυρίου μας, αλλά και ως κλήση προσωπική στον καθένα για συμμετοχή σε αυτό το μεγαλείο του ουρανού που σκύβει στη γη για να συνεπάρει μαζί Του και το πλάσμα Του, τον άνθρωπο.

Το απόγευμα της παραμονής της εορτής ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος επισκέφθηκε με τη συνοδεία του τον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Πλατανοχωρίου, στον οποίον υπηρετεί ευόρκως επί σειρά ετών ο εξ Αγίου Όρους προερχόμενος Παν. Αρχιμανδρίτης π. Νήφων Καζάνας, ο φημισμένος σε ολόκληρη την Ελλάδα για τα «Κουκούλια» του.

Στις λαμπρές Ακολουθίες μετείχαν οι Παν. Αρχιμανδρίτες π. Σπυρίδων Τόψης, π. Κυπριανός Στραζέρου, π. Κύριλλος Τσερεβελάκης, π. Μελέτιος Τσόγκας, οι Αιδ. Οικονόμοι π. Γεώργιος Κυζιρίδης και π. Αστέριος Κοντός, κληρικοί της Μητροπόλεώς Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου. Να σημειωθεί ότι ο π. Νήφων είναι εκλεκτός συνεργάτης του Μητροπολίτου κ. Θεοκλήτου, καθώς μια μικρή Ενορία την έχει αναδείξει ουσιαστικά με τις Ακολουθίες και την παρουσία του σε ένα Μοναστηράκι Αγάπης και θυσίας τόσο προς τον Θεό, όσο και προς τους Ενορίτες του. Παρόντες ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Γεώργιος Εμμανουήλ, ο Αντιδήμαρχος Ζερβοχωρίων κ. Ευάγγελος Αρβανίτης, η Τοπική Πρόεδρος κα Άννα Βογιατζή, ο Πρόεδρος των Ριζών κ. Αστέριος Στύλος, ο Πρόεδρος της Απολλωνίας κ. Δημήτριος Χαρπουσάνης κ.ά.

Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής ο Σεβασμιώτατος προέστη του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας στον καταστόλιστο με εκκλησιαστικό μεράκι Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σαρακήνας.

Τον πανέμορφο αυτόν Ιερό Ναό εφρόντισε αρχικώς ο αείμνηστος Παν. Αρχιμανδρίτης κυρός Φίλιππος Τραγάκης και κατόπιν προσέθεσε στους κόπους του προκατόχου του το μέγιστο μέρος της αγιογραφίας του Ναού ο Παν. Αρχιμανδρίτης κυρός Ιάκωβος Παπαδόπουλος. Σήμερα, το πηδάλιο αυτής της μικρής Ενορίας, μαζί με τον πλησιόχωρο οικισμό του Αγίου Χαραλάμπους, έχει στα χέρια του ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Μήτσιου, Παιδαγωγός εξαίρετος και Θεολόγος, ακούραστος κοινωνικός και πνευματικός εργάτης της Μητροπόλεώς Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου. Είναι ο άνθρωπος που ανέπλασε, θα λέγαμε, τη μικρή αυτή Ενορία και την έχει καταστήσει υπόδειγμα πνευματικής και Λειτουργικής προσφοράς, τόσο με τον ιδρώτα και τους αγώνες του, όσο και με τα πολυπληθή πνευματικά του τέκνα.

Στην Ευχαριστιακή Σύναξη μετείχαν προς αγιασμόν ο Τοπικός Πρόεδρος κ. Αλέξανδρος Ποντίκης, η κα Αναστασία Χαλκίδου, Λοχαγός της Α΄ Ταξιαρχίας Καταδρομών – Αλεξιπτωτιστών Ρεντίνας κ.ά.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, με βάση τον εξεικονισμό του γεγονότος της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας, όπως ιστορείται στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (ιζ΄,1-9), στάθηκε σε τρία σημεία λειτουργικά και θεολογικά της Δεσποτικής αυτής εορτής, που όπως είπε συνιστούν το μήνυμα της Ημέρας.

Δείτε το κήρυγμα του Μητροπολίτη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεοκλήτου:



Το πρώτο σημείο: η Μεταμόρφωση του Κυρίου μας στο όρος Θαβώρ δείχνει ότι στην Ορθόδοξη Παράδοση ο Θεός μας, Πατήρ, Υιός και Άγιον Πνεύμα, είναι Θεός αποκεκαλυμμένος και όχι αποκεκρυμμένος, καθώς διδάσκει ο π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ. Μάλιστα οι Άγιοι Πατέρες κάνουν λόγο για τρεις «Καιρούς» που χαρακτηριστικά ο Θεός μας επέλεξε να πραγματώσει την Αποκάλυψή Του στον άνθρωπο.

Πρώτο: τον Καιρό του Πατρός κατά την Παλαιά Οικονομία, δηλαδή την Παλαιά Διαθήκη, όπου η Τρισήλιος Θεότης μιλά με το στόμα του Θεού Πατρός. Του Θεού Ιαχβέ, του Θεού Αδωνάγι, του Παλαιού των Ημερών της Παλαιάς Διαθήκης.

Δεύτερο: τον Καιρό του Υιού, που εκκινεί από την ώρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, τη Γέννηση του Κυρίου μας, εμπεριέχει τα θαύματα και το κήρυγμά Του, τη Βάπτισή Του, τη Μεταμόρφωσή Του, τη Σταύρωση, τον Τάφο, την Ανάσταση και καταλήγει στην Ανάληψή Του. Πρόκειται για την κατά Χριστόν Οικονομία. Και,

Τρίτο: τον Καιρό του Αγίου Πνεύματος, που εκκινεί από την Πεντηκοστή και θα λήξει με τη Δευτέρα του Κυρίου μας Παρουσία.

Έτσι θέλησε ο Θεός να φανερωθεί και να αποκαλυφθεί στον κόσμο. Δεν Τον ανακαλύψαμε, μας απεκαλύφθη!

Το δεύτερο σημείο στο οποίο στάθηκε ο ομιλητής ήταν ότι σύμφωνα με την Αγία Γραφή το γεγονός της Μεταμορφώσεως έλαβε χώρα λίγο προ του Πάθους του Κυρίου μας. Και αυτό, όπως αναφέρεται στο Κοντάκιο της Εορτής, για να δείξει ο Κύριος στους Μαθητές Του – Πέτρο, Ιάκωβο και Ιωάννη – ότι τη Μ. Παρασκευή ανέρχεται στο Σταυρό θεληματικά – εκούσια – για τη σωτηρία του κόσμου. Θέλει και υφίσταται το Πάθος και τον Σταυρό, για να ξεπλύνει με το Αίμα Του την αμαρτία του κόσμου, όντας τέλειος Θεός. Και

Το τρίτο σημείο στο οποίο στάθηκε ο Δεσπότης είναι ότι ο Κύριος δεν παρέλαβε όλους τους Μαθητές Του στο όρος Θαβώρ για να μεταμορφωθεί. Αλλά τους Πέτρο, Ιάκωβο και Ιωάννη. Η Εκκλησία κηρύσσει ότι σκοπός και προορισμός του ανθρώπου είναι να ιδεί τον Θεό, κατά τον Βλαδίμηρο Λόσκυ. Αυτό σημαίνει ότι με εμπαθείς, δηλαδή αμαρτωλούς οφθαλμούς, ο άνθρωπος δεν μπορεί να βρεί τον Θεό, να κοινωνήσει με τον Θεό, να επιτύχει θέα Θεού. Άλλωστε ο Κύριος το ξεκαθάρισε: «Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται», δηλαδή, «Μακάριοι είναι όσοι έχουν καθαρή την καρδιά, γιατί αυτοί θα ιδούν τον Θεό» (Ματθ. ε’, 8).

Και κατέληξε ο ομιλητής: «Το γεγονός της Μεταμορφώσεως το ζείς ως αποκάλυψη, δηλαδή φανέρωση του Θεού. Μετέχεις σε αυτό με καθαρή την καρδιά, σαν η ψυχή σου και το σώμα σου λάμπουν αγιοπνευματικά! Άλλως η δόξα της Μεταμορφώσεως παραμένει ανενέργητη!»

Περισσότερες φωτογραφίες στο άλμπουμ:

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ

The post Ο Ιερισσού Θεόκλητος για τo λειτουργικό και θεολογικό μήνυμα της Θείας Μεταμορφώσεως appeared first on Ορθοδοξία News Agency.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πολιτική Απορρήτου & Cookies
YouTube
YouTube