Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος για την έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου»: «Η τέχνη έχει όρια»

Για την επίμαχη έκθεση ζωγραφικής με τίτλο «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου», η οποία φιλοξενείται στην Εθνική Πινακοθήκη και παρουσιάζει αλλοιωμένες τις μορφές του Χριστού, της Παναγίας, του Τιμίου Σταυρού και διαφόρων Αγίων, μίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα.

Παράλληλα ο Σεβασμιώτατος κλήθηκε να σχολιάσει το περιστατικό που αφορά την εισβολή του βουλευτή της Νίκης, Νίκου Παπαδόπουλου στην Εθνική Πινακοθήκη αποκαλώντας τα βλάσφημα προς τον Χριστιανισμό. «Κάθε μορφή βανδαλισμού δεν είναι συμβατή με τον πολιτισμό μας. Η τέχνη έχει όρια. Τα συγκεκριμένα έργα προσέβαλαν το θρησκευτικό συναίσθημα των Χριστιανών», επισήμανε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.

Η τέχνη έχει όρια – Τα συγκεκριμένα έργα προσέβαλαν το θρησκευτικό συναίσθημα των Χριστιανών

Ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε στον Θάνο Σιαφάκα: «Νομίζω ότι κάθε μορφή έκφρασης βίας και βανδαλισμού απέναντι σε κάποια έργα, σε κάποιες δημιουργίες σε δημόσιο χώρο και μάλιστα σε εκθεσιακό χώρο, δεν είναι συμβατό με αυτό που ονομάζεται πολιτισμός και σύγχρονος πολιτισμός (…). Ήταν απαράδεκτο αυτό που έκανε ο Βουλευτής. Και προπαντός ένα δημόσιο πρόσωπο όπως είναι ένας βουλευτής, δεν μπορεί να δείχνει τέτοια πρότυπα συμπεριφοράς σε μια ανθρώπινη κοινωνία δημοκρατική. Μπορούσε να εκφράσει την αντίθεσή του και την αντίρρησή του με έναν κόσμιο τρόπο και όχι να βγει και να την εκφράσει με βία (…)».

Και πρόσθεσε «Όμως, πρέπει να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις. Είναι θετική η θέση ότι η λογοκρισία στην τέχνη δεν χωρεί, αλλά τα πάντα είναι τέχνη; Κάθε απεικονιστικό μόρφωμα μπορεί να αποτελέσει και να διεκδικήσει την αξία μιας τέχνης, όταν μέσα από αυτό προσβάλλονται προσωπικότητες, προσβάλλεται η θρησκευτικότητα και η αξία του ανθρώπινου προσώπου; Πιστεύω λοιπόν, ότι χρειάζεται να θέσουμε κάποια όρια (…). Και βέβαια έχει όρια η τέχνη. Και το ίδιο το τεχνούργημα, αν θέλετε, η ίδια η καλλιτεχνική ή τεχνική δημιουργία σέβεται αυτούς που βλέπουν το αντικείμενο αυτό αλλά και αυτό το οποίο απεικονίζει. Δηλαδή να πω κάτι; Είναι δυνατόν να προσωποποιείται η εικόνα της Παναγίας με τον τρόπο τον οποίο προσωποποιείται στη συγκεκριμένη απεικόνιση; (…). Τα συγκεκριμένα έργα, κατά συνέπεια, προσέβαλαν το θρησκευτικό συναίσθημα των Χριστιανών. Όχι μόνο των Ελλήνων αλλά κάθε Χριστιανού. Δεν είναι θέμα εθνικό. Προσέβαλαν το συναίσθημα, την πίστη και την θρησκευτικότητα των χριστιανών (…). Το ζήτημά μας είναι ότι δεν έπρεπε να γίνουν αυτά τα έργα. Εάν κάποιος θεωρεί τον εαυτό του καλλιτέχνη, δεν μπορεί να διακωμωδεί με τα έργα του πράγματα που έχουν να κάνουν με την θρησκευτικότητα και την πίστη κάποιου ανθρώπου».

Ο στόχος είναι η αποϊεροποίηση και η αποθρησκευτικότητα των Ελλήνων

«Δεν είναι η βία και ο βανδαλισμός τρόπος αντιμετώπισης όλων αυτών των πραγμάτων και μάλιστα σε ένα χώρο δημόσιο. Όμως, αυτό δεν αναιρεί το ότι εμείς δεν μπορούμε να είμαστε αρνητικοί σε αυτές όλες τις τάσεις, οι οποίες προβάλλονται και προσπαθούν να αποϊεροποιήσουν κάποια πράγματα τα οποία έχουν άμεση σχέση, συνάφεια με την ίδια τη στάση, την πίστη και τη θρησκευτικότητα των χριστιανών. Αυτός πιστεύω ότι είναι ο τελικός στόχος» επισήμανε στο τέλος της συνομιλίας τους, στον «αέρα» του ενημερωτικού ραδιοφώνου της ΕΡΤ, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος.



The post Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος για την έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου»: «Η τέχνη έχει όρια» appeared first on Ορθοδοξία News Agency.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. ΑΠΟΔΟΧΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πολιτική Απορρήτου & Cookies